Ugrás a tartalomhoz
  • +36 30 8500 845
  • info@virturitu.hu
  • H–P: 09:00-18:00
logó virturitu
  • Főoldal
  • Szolgáltatások
    • Arculat kialakítása, logótervezés
    • Webdesign, weboldal készítés
    • Digitális illusztráció
    • Online marketing, virtuális asszisztencia
  • Munkáim
  • Rólam
  • Blog
  • Kapcsolat
  • Főoldal
  • Szolgáltatások
    • Arculat kialakítása, logótervezés
    • Webdesign, weboldal készítés
    • Digitális illusztráció
    • Online marketing, virtuális asszisztencia
  • Munkáim
  • Rólam
  • Blog
  • Kapcsolat

Logóhibák

  • 2025.07.10.
  • Arculat, Egyéb
rossz logók

Amiből kezdő vállalkozóként tanulhatunk

A logó az első benyomás. Sokszor az egyetlen vizuális kapocs, amit az ügyfél először lát a márkádból. Mégis, a kezdő vállalkozók gyakran elbagatellizálják a logó jelentőségét – vagy épp túlgondolják. Ebben a cikkben bemutatok 6 tipikus hibát, amelyet induló cégek elkövetnek logótervezéskor, és hogy mit tanulhatunk belőlük.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

1. Túl sok részlet, túl kevés funkció

Hiba: A logó tele van árnyékokkal, vonalakkal, szimbólumokkal, esetleg egy egész jelenettel.
Miért baj? Egy jó logónak működnie kell 2 cm-es méretben is – például névjegykártyán vagy profilképen. A túl részletes logók összeolvadnak, olvashatatlanok lesznek.

✅ Mit tanuljunk belőle? A kevesebb több. Használj egyszerű formákat és tömör vizuális üzenetet. Gondold végig: felismerhető-e 1 színben vagy fekete-fehérben is?

2. Túlzott trendkövetés

Hiba: A logó a legújabb dizájntrendek szerint készül – például 2023-ban mindenki „glow” effektet használt vagy gradient színátmeneteket.
Miért baj? A trendek jönnek és mennek. Egy logónak viszont évekig, akár évtizedekig is szolgálnia kell.

✅ Mit tanuljunk belőle? Inspirálódni szabad, de ne másolj. Tervezd meg úgy a logódat, hogy 5 év múlva se tűnjön elavultnak.

3. Inkonzisztens stílus a márkával

Hiba: Egy komoly üzleti tanácsadó cég vicces, rajzfilmszerű logót választ – vagy egy gyerekruha márka túl szigorú, minimalista logót kap.
Miért baj? A logónak tükröznie kell a márka személyiségét. Ha nem illik a hangnemhez, a célközönséget is összezavarja.

✅ Mit tanuljunk belőle? Mielőtt terveznél, fogalmazd meg: milyen érzést akarsz kelteni? Barátságos? Prémium? Innovatív? A logó ezt kell kommunikálja – tudatosan.

4. Nem reszponzív logó (nincs adaptálhatóság)

Hiba: Csak egyetlen verzió létezik a logóból, ráadásul vízszintes elrendezésben, kis szöveggel.
Miért baj? A digitális térben a logónak sokféle helyzetben kell jól működnie: mobilon, közösségi médiában, profilképként, névjegyen stb.

✅ Mit tanuljunk belőle? Készíttess több változatot: teljes logó, ikon verzió, monokróm, vízszintes és álló elrendezés. Gondolkodj logórendszerben.

5. Jogvédelmi problémák (másolt vagy túlságosan hasonló logó)

Hiba: Egy kezdő vállalkozó ingyenes logókészítőből választ egy tetszetős sablont, amit több ezren használnak.
Miért baj? Könnyen jogi vitába keveredhetsz – de legalábbis a márkád sosem lesz egyedi vagy megjegyezhető.

✅ Mit tanuljunk belőle? Ellenőrizd a logó egyediségét. Legalább Google képkereséssel és ha komoly a szándék, konzultálj grafikussal vagy jogásszal. Egy egyedi logó hosszú távon megtérül.

6. A logó „csak szép” – de nem kommunikál

Hiba: A logó látványos, de nincs benne semmi, ami utal a márkára, szolgáltatásra vagy értékekre.
Miért baj? Egy szép logó önmagában kevés. A cél, hogy megkülönböztessen és jelezzen valamit a márkádról.

✅ Mit tanuljunk belőle? Tedd fel a kérdést: „Ha ez a logó nem lenne feliratozva, kitalálnád, miről szól a cég?” Ha nem – finomíts rajta.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

előtte utána logó
előtte utána logó

Összegzés

Egy logó nemcsak dísz – stratégiai eszköz. A jól megtervezett logó önbizalmat sugároz, megalapozza a márkaarculatot és hosszú távon értéket teremt. Hibázni szabad – de tanulni is érdemes belőle.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Logótervezési ellenőrző listaLetöltés

TIPP:

Indulás előtt készíts egy mini checklistet:

  • Egyszerű?
  • Időtálló?
  • Illik a márkához?
  • Működik kicsiben/nagyban?
  • Egyedi?
  • Üzenetet közvetít?
  • Ha ezekre igen a válasz, jó úton jársz.

Arculat & Logótervezés

Szűcs Rita

arculat, brand, logó, márka, vállalkozás

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Lusxdesign moodboard virturitu

Mi az a moodboard, és miért elengedhetetlen a designfolyamatban?

🌟 Hangulati tábla: a design vezérfonala A moodboard – vagy hangulati tábla – vizuális eszköz egy projekt stílusának, hangulatának és hangulatvilágának

Tovább olvasom →
rossz logók

Logóhibák

Amiből kezdő vállalkozóként tanulhatunk A logó az első benyomás. Sokszor az egyetlen vizuális kapocs, amit az ügyfél először lát a márkádból.

Tovább olvasom →
logo-types-collection

Tudtad, hogy 7 fajta logó közül is választhatsz?

Vajon melyik illik legjobban a vállalkozásodhoz? A logó az egyik legfontosabb eleme a vállalkozásod arculatának. Egy jó logó nemcsak szép, hanem

Tovább olvasom →
virturitu logó

Digitális megjelenés arculattervezéstől a kivitelezésig a legújabb trendek szerint.

  • Elérhetőség
  • 3300 Eger, Tizeshonvéd u. 27.fsz.3.
  • info@virturitu.hu
  • +36 30 850 0845
  • Oldalak
  • Főoldal
  • Szolgáltatások
  • Blog
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Kövess minket!
Facebook Instagram Youtube

© Cégnév Kft. – Minden jog fenntartva! | Adatkezelési tájékoztató